Bloglife

Dit is hoe je (online) contentmarketing kunt toepassen

Online marketing en contentmarketing zijn twee begrippen die vaak door elkaar worden gebruikt. Lees hier meer informatie.

Online marketing en contentmarketing zijn twee begrippen die vaak door elkaar worden gebruikt. Dat is ook niet verwonderlijk, want contentmarketing is een vorm van online marketing. In dit artikel gaan we je wat meer vertellen over online marketing. Ook lees je waarom je ervoor kunt kiezen om contentmarketing aan je (online) marketingmix toe te voegen. Ben je benieuwd? Lees dan vooral verder.

Wat is online marketing?

Online marketing is een brede term die verwijst naar elke vorm van marketing die online wordt uitgevoerd. Dit kan alles omvatten, van betaalde advertenties tot socialmediamarketing en e-mailmarketing. Het doel van online marketing is om klanten te bereiken en hen aan te zetten tot actie, bijvoorbeeld om een product te kopen of om zich aan te melden voor een nieuwsbrief.

SEO-optimalisatie en linkbuilding

Een belangrijk onderdeel van online marketing is SEO-optimalisatie. Dit houdt in dat de website wordt geoptimaliseerd voor zoekmachines, zodat deze hoger in de zoekresultaten verschijnt. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van zoekwoorden en technieken zoals meta tags en alt tags. Door deze technieken toe te passen, kan de website hoger ranken en daardoor meer verkeer genereren.

Linkbuilding is een andere belangrijke techniek in de online marketing. Dit houdt in dat er links worden geplaatst op andere websites die verwijzen naar de eigen website. Dit draagt bij aan een hogere positie in de zoekresultaten en leidt ook tot meer verkeer naar de website.

Wat is content marketing?

Content marketing is een vorm van online marketing. Hierbij richt de marketeer zich op het maken en delen van waardevolle en relevante content met als doel om een specifiek publiek aan te trekken en te behouden. Dit varieert van blogposts en video’s tot infographics. Eén van de doelen van contentmarketing is om vertrouwen op te bouwen met het publiek door waardevolle informatie te delen en op die manier een relatie op te bouwen die uiteindelijk kan leiden tot verkoop.

Bij contentmarketing wordt er waardevolle en relevante content gecreëerd die wordt gedeeld op de eigen website en op andere relevante websites. Door deze content te delen, genereer je verkeer naar de website en bouw je ook vertrouwen op met het publiek.

Online- en contentmarketing

Online marketing is de basis voor alle online-marketingactiviteiten. Het online creëren van content is hier dus een groot onderdeel van. Met contentmarketing kan een bedrijf zich richten op de verkoop van producten. Contentmarketing kan dus ook erg goed toegepast worden voor een sterkere relatie met de klant. Meer vertrouwen kan leiden tot meer loyaliteit van de klant.

Contentmarketing is dus een vorm van online marketing. Door SEO-optimalisatie en de linkbuilding strategie toe te passen bij de content die wordt gemaakt, kan deze hoger ranken in de zoekresultaten en daardoor meer verkeer genereren. Op die manier kan contentmarketing bijdragen aan de online marketingstrategie en kan er een brede doelgroep worden bereikt.






∼∼∼ Op Blogpapa.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Ook krijgen wij soms betaald of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ∼∼∼

No Comments

Leave a Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.