• Review • Jurassic world bordspel

• 3 dobbelstenen
  • 3 missies
  • 15 building kaarten
  • 15 danger kaarten
  • 15 upgrade kaarten

Jurassic World: Het spel zelf en de voorbereidingen:

Iedereen kent Jurassic World wel, hier vinden ze zowel de films als de console spellen enorm leuk! Onze verwachtingen waren daardoor hoog over het bordspel. Maar, toen we begonnen met het lezen van de speluitleg raakten we de kluts al kwijt. De uitleg die in het spel erbij zit was voor ons niet verhelderend, we wisten na meerdere malen lezen nog niet goed hoe we het spel moesten spelen. Gelukkig bood het YouTubekanaal van Just games de oplossing, na een duidelijk uitleg filmpje konden we eindelijk gaan beginnen.

Speluitleg Jurassic World bordspel

Je creëert samen een dinosaurus park. Voordat je het spel begint kun je kiezen uit drie missies die je wilt gaan spelen. Elke missie heeft zijn eigen moeilijkheidsgraad. De missies bepalen ook hoe groot je park wordt. Er kunnen verschillende acties tijdens het spel worden uitgevoerd, onder andere; je kunt fossielen op graven die je daarna kunt gebruiken in het spel en je kunt gebouwen plaatsen die het park groter maken.

Elke speler kiest een karakter zoals ingenieur, mascotte, onderzoeker, dino-expert en zo zijn er nog meer karakters. Het karakter dat je kiest, bepaalt ook de vaardigheden die je hebt. De dobbelstenen en wat je daarmee gooit bepalen eigenlijk het spelen. Je moet bepaalde cijfers gooien om acties te mogen uitvoeren. De dobbelstenen en wat je gooit bepalen daarmee in feite het spel.

Het is vooral belangrijk om goed samen te werken. Elke speler heeft door het gekozen karakter zijn eigen vaardigheden en deze moet je proberen zo opzo goed mogelijktimaal mogelijk in te zetten om zo het spel tot een goed einde te brengen. Wanneer het lukt om de missie te voltooien die je vooraf hebt gekozen, win je het spel.

Wat wij ervan vinden:

In één woord verrassend! Vonden wij het in het begin vooral een te lastig te spelen spel, werd het naarmate we aan het spelen waren steeds makkelijker en leuker om te doen. Het had even een aanlooptijd nodig voor we het goed begrepen, vaak haak ik zelf dan al af, maar ik ben blij dat we met dit spel hebben doorgezet. Dat kwam ook wel omdat de jongens enorm enthousiast waren. Het is belangrijk dat je goed samenwerkt om het spel te kunnen winnen. Veel overleggen en proberen om vooral gezamenlijk met een tactisch plan te komen.

Totaalscore van dit spel:

drieënhalve boks

Jurassic World bordspel – facts: