Persoonlijk

Trainen als vader van een druk gezin? Zo pak je dat aan!

Beweeg je wel genoeg sinds je vader bent geworden? Grote kans dat je deze vraag met nee moet beantwoorden. Trainen als vader tips lees je hier

Beweeg je nog wel genoeg sinds je vader bent geworden? Grote kans dat je deze vraag negatief kunt beantwoorden. Veel vaders vinden het lastig om naast een druk gezin, een sociaal leven en een veeleisende baan ook nog tijd vrij te maken om fit te worden. Dat is jammer, want juist in het ouderschap is het belangrijk om fit te zijn. Niet alleen voor de eigen gezondheid, maar ook om je kinderen te laten zien hoe belangrijk het is om gezond te blijven en veel te bewegen. Maar hoe maak je tijd vrij om te trainen? En op welke manier pak je dat aan? Hier vind je enkele nuttige tips.

Sluit een abonnement af op een sportschool

Het is niet alleen lastig om tijd vrij te maken, maar heel vaak ligt de prioriteit sinds het ouderschap simpelweg niet bij sporten. Nadat de kinderen op bed liggen en je een lange werkdag achter de rug hebt, wil je gewoon niets liever dan lekker op de bank hangen. Verder helemaal niets doen. Daarom is het niet alleen belangrijk om tijd vrij te maken, maar ook om over een spreekwoordelijke stok achter de deur te beschikken. Bij alle basic-fit sportscholen is het mogelijk om een kortdurend- of langdurend abonnement af te sluiten. Wanneer je hier maandelijks een x-bedrag voor betaalt, dan zal het ook veel verleidelijker zijn om daadwerkelijk te gaan. Een abonnement bij jouw favoriete sportschool kan soms genoeg zijn om echt weer met regelmaat te trainen. Precies wat jij nodig hebt dus.

Kies de juiste momenten

Het is soms moeilijk om de juiste momenten te kiezen. Zeker nu je prioriteiten ergens anders liggen. Daarom is het goed om eerst eens na te gaan op welke momenten je zou kunnen sporten en deze eventueel vast te leggen in een (gedeelde) agenda. Zo weet je partner ook wanneer jouw sportmomenten zijn en kunnen jullie eventueel afwisselen. Ook voor haar blijft bewegen en even tijd alleen uiteraard belangrijk.

Denk bijvoorbeeld aan iets vroeger opstaan, zodat je alvast kunt hardlopen of even snel een training thuis kunt doen voordat je kind(eren) wakker worden en je bij de ochtendroutine moet helpen. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om dit bij bedtijd te doen, maar dan ontbreekt het vaak aan voldoende motivatie. Kies daarom bij voorkeur voor een moment in de vroege ochtend of begin van de middag. Dan is je energielevel nog relatief hoog, waardoor je sneller gemotiveerd raakt om aan de slag te gaan.

Blijf communiceren

Het is niet alleen belangrijk om ruimte te maken om te blijven trainen, maar ook om dit te communiceren met je partner. Het is uiteraard niet de bedoeling dat jouw trainingsschema ten koste gaat van haar tijd alleen. Probeer daarom niet alleen jouw eigen trainingsschema vast te leggen, maar ook samen met haar naar momenten te kijken waarop jullie kunnen afwisselen. Het is een beetje passen en meten, maar zo zorg je er wel voor dat jullie allebei in staat zijn om ook aan de eigen gezondheid te werken en er een gezonde levensstijl op na te houden.






∼∼∼ Op Blogpapa.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Ook krijgen wij soms betaald of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ∼∼∼

Comments

comments

No Comments

Leave a Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.