• Game Review • Mijn vriendin Peppa Pig

“Mijn vriendin Peppa Pig” is een spel voor de kleine, jonge gamers onder ons. Hoewel er wel een aantal van dit soort games zijn hebben wij ze niet recent voorbij zien komen. De wereld van Peppa leent zich uitstekend voor dit soort spellen en wij konden niet wachten tot we hier mee aan de slag konden. Ook benieuwd of dit spel iets is voor jouw kleine gamer? Lees snel verder…

Peppa van TV

Wie kleine kinderen heeft kent Nickelodeon Jr. waarschijnlijk wel. Peppa komt daar met enige regelmaat voorbij en zodoende kennen veel kids en hun ouders Peppa wel. De tekenstijl van Peppa is eigenlijk super goed voor games omdat de looks goed zijn na te maken. En dat hebben ze in dit spel zeer goed gedaan. Het is alsof je naar een speelbare aflevering zit te kijken. Ook hebben ze, voor zover wij weten, dezelfde stemmen als op tv. Dit draagt natuurlijk bij aan de sfeer.

Wat te doen

Het spel is zo ontworpen dat zelfs de kleine gamers die niet, of niet zo goed, kunnen lezen toch het spel kunnen spelen. Alles wordt vertelt en ook tijdens het spelen krijg je hints door Peppa die je aanwijst waar je bijv. heen kunt lopen. Je begint het spel met het maken van je eigen karakter. Je kiest een soort dier, een kleur en bijv. een hoofddeksel. Vervolgens mag je gaan lopen en kom je toevallig Peppa tegen. Die neemt je mee naar haar huis waar je eigenlijk kunt doen wat je wilt. Je kan alles verkennen. Ook krijg je kleine opdrachten die je kunt doen zoals: geef de papegaai eten of ga bij opa en oma Big kijken. Zo kun je de hele Peppa Pig wereld zelf verkennen. Alle bekende locaties uit de serie komen voorbij.

Door de ogen van een 5-jarige

Vanaf het moment dat ik het spel opstartte voor mijn zoon had hij een glimlach die niet meer zou vertrekken. Alles is zo goed gemaakt. Van de looks tot aan de stemmen. Van de wereld tot de dingen die je kunt doen. Ik gaf hem de controller en moest onderhandelen voordat ik die weer terug kreeg. Hij genoot zo van dit spel. Waarbij sommige spellen voor een verbeten mondje kunnen zorgen vanwege een moeilijkheidsgraad of spanning was er alleen maar een ontspannen gezicht met een glimlach te zien. En dat is best zeldzaam tijdens het gamen. (Bij ons thuis in ieder geval)

"Mijn vriendin Peppa Pig" is een spel voor de kleine, jonge gamers onder ons. Ook benieuwd of dit spel iets is voor jouw kleine gamer?

Hoeveel Boksen scoort: Mijn vriendin Peppa Pig?

Dit spel scoort 4 Boksen, maar met een kanttekening: Het is namelijk alleen voor de kleine gamers onder ons! Een oudere gamer (8 plus) zal snel verveeld raken of überhaupt niet geïnteresseerd zijn in dit spel. Het is dus echt voor de kleintjes en daarvoor is hij geweldig!

Fact Sheet

• Leeftijd: vanaf 4 jaar
  • Multi-player functie aanwezig? Nee