• Review • | The Addams Family: Huize Herrie

Als je op zoek bent naar een leuke familie game met vrolijke kleurtjes, schattige personages in een mooi paradijs dan adviseer ik je om nog even verder te zoeken. Maar houden je kinderen juist van griezelen, rollende oogballen, zwaaien met een zwaard, bommen werpen en spinnenwebben afschieten lees dan zeker even verder. In deze review lees je alles over de Nintendo Switch game: The Addams Family: Huize Herrie

The Addams Family: Huize Herrie

De Addams Family, bekend van de animatiefilms ‘The Addams Family’ en ‘The Addams Family 2: Huize Herrie’ heeft nu ook zijn eigen 3d platformavontuur gekregen. Je kan deze game in je eentje spelen, maar ook met drie andere spelers. In de storymode help je Gomez, Morticia, Wednesday en Pugsley het spookachtige huis te redden en ontrafel je de geschiedenis. Er zijn vier griezelige locaties waar je doorheen moet zien te komen. Onderweg verzamel je muntjes, groene vlammetjes en slacht je levende groenten of oogballen met de Mazurka Saber van Gomez. Met de Spider Sling van Morticia kan je slingeren over plekken waar de afstand te groot is om te springen.

In deze review lees je alles over de Nintendo Switch game: The Addams Family: Mansion Mayhem. De nieuwste game, behorend bij de bioscoopfilm.

Multiplayer minispellen

Naast de story mode kan je er ook voor kiezen om één van de elf minispellen te spelen. De spelletjes zijn simpel, maar wel heel leuk en divers om te spelen. Speel een potje zwaardvechten, vaar op vlotten en verzamel de meeste sterretjes en maantjes, ontwijk hindernissen of waag je aan een potje curling met bommen. Het enige nadeel wanneer je medespeler sneller door het spel gaat dan jij is dat je dan buiten beeld raakt, punten kwijt raakt en even later weer wordt terug geteleporteerd naast je medespeler. Dit zorgde hier voor de nodige frustratie tijdens het spelen bij de kinderen.

Sober en griezelig

De sfeer van de game Addams Family Huize Herrie is erg sober, met maar weinig kleur zoals je kan zien in de screenshots. Nou zijn de personages van de familie Addams zelf ook niet kleurrijk natuurlijk en past het eigenlijk wel goed in het geheel. Dit maakt het spel zelfs wat griezelig en spannend. De vormgeving is simpel en geeft je het idee dat je een oudere game aan het spelen bent.

3D platformspel

De game is een typisch 3d platformspel. Dit houdt in dat je voornamelijk van platform naar platform moet springen om door een level heen te komen. Zo spring je in Huize Herrie bijvoorbeeld van bord naar bord of van kaas naar kaas. Onderweg kom je allerlei vijanden tegen die je moet verslaan in de vorm van oogballen en rond rennende groentes die je ervan proberen te weerhouden punten, vlammetjes en ornamenten te verzamelen. De besturing van het spel is simpel en ook goed te doen voor de jongere gamers. Zo gebruik je de linker stick om door het spel heen te lopen en de knoppen bij de rechterduim om te springen, de Spider Sling, Mazurka Saber, bommen en octopus Socrates te activeren.

Geschikt voor kinderen

Krijgen je kinderen geen genoeg van simpele minigames, platformspellen en houden ze wel van een beetje griezelen dan is dit zeker een aanrader. Het nadeel is wel dat het spel niet in het Nederlands kan worden gespeeld, dus zal je als ouder af en toe moeten helpen met de uitleg.

Addams Family: Huize Herrie Facts

• Leeftijd: vanaf 7 jaar (PEGI leeftijd 7 jaar)
  • Multiplayer functie aanwezig: ja (Lokaal)