• Review • | Je ziet ze vliegen met het spel Geestenvlucht

Boys en toys…ik weet niet wat het is maar zodra er foefjes en special effects opzitten dan trekt het aan. Max zag al een paar weken geleden het spel Geestenvlucht en moest en zou hij hebben. Het is ook zo knap hoe snel kinderen nieuwe dingen spotten in de winkels en tijdens reclames. Toen wij deze mochten reviewen sprong hij dan ook een gat in de lucht. Lezen jullie mee? Want stiekem was ik zelf wat sceptisch.

Bevrijd de geesten in Geestenvlucht

Geestenvlucht is voor 2-4 spelers en geschikt vanaf 7 jaar. De bedoeling is je geesten zo snel mogelijk bevrijden. Hierbij krijg je hulp van een drone. Ja, een echte, vliegende drone. Op de doos kan ik niet vinden hoe hoog de drone vliegt, dus ik vind het wel spannend zo binnen in de huiskamer! We pakken alles uit en zien dat wij alleen batterijen hoeven toe te voegen in een soort docking station voor de drone. De drone laad je op via een usb kabel. In 10 minuten zit deze vol en kan je hem op het speelveld plaatsen. De handleiding is kort maar krachtig. Ook hierin staat niet hoe hoog deze vliegt, maar wel vrij veel waarschuwingen om uit te kijken.

Het bord is kruisvormig en van plastic. De geesten moet je lanceren met een knop en zorgvuldig in de drone mikken. Als je raak hebt gemikt dan gaan de lampjes branden en heb je nog een aantal seconden voor de drone opstijgt. In deze seconden kun je de geest nog uit de drone spelen door de geest van de tegenstander er uit te schieten. Super spannend dus!

Geestenvlucht

Je ziet ze vliegen

De spanning loopt hoog op hier in huis, want ze willen spelen! En dan zijn die 10 minuten wachttijd totdat de drone opgeladen is natuurlijk al te lang. Als we gaan spelen is het snel duidelijk wat iedereen moet doen. We spelen het met zijn vieren (ik met drie kinderen 11-9-5 jaar) en het is super spannend wie als eerst raak schiet! En dan, de lichten gaan aan en de eerste geest gaat de lucht in. Whoooooo de drone gaat echt heel hoog en hard! De kinderen zijn uitzinnig! BOF, de drone valt op de grond. De volgende keer moeten we hem opvangen dus. Ook verplaatsen we het spel naar een ruimte zonder hanglampen aan het plafond: wel zo praktisch! Het spel is kort maar krachtig! Na 15 minuten zijn we klaar en is er een winnaar. Maar de kinderen krijgen er geen genoeg van en willen het direct nogmaals spelen. En nog een keer 😊

Geestenvlucht

Voorzichtig

In het begin gaf ik aan mijn twijfels te hebben…een spel met een drone, werkt dat dan wel echt?? Nou, het werkt echt heel erg goed! Maar ondanks alle waarschuwingen vind ik het als ouder soms best gevaarlijk. Een kind kan toch bij het opvangen een vinger in de drone krijgen. Wij besluiten dat er altijd een volwassene bij moet zijn om te helpen met vangen. Het is niet dat ze het niet alleen kunnen, maar puur veiligheid. Het spel heeft een magische aantrekkingskracht op de kinderen en alle drie vinden ze het leuk. Het is ook geen moeilijk spel: krijg je geest zo snel mogelijk in de drone. De spanning is enorm en die wordt doorbroken door het vliegen van de drone en dan begint het weer van voren af aan. De eerste die drie geesten weet te bevrijden is de winnaar!

Geestenvlucht drone spel

Conclusie

Ja, Geestenvlucht is zeker een aanrader! Ze vinden het geweldig om te spelen hier in huis. Het is wel een spel om, als je met jongere kinderen speelt, samen te doen onder begeleiding van een volwassenen. O ja, en zonder hanglampen boven je tafel! 😉

FACT SHEET:

Totaalscore van Geestenvlucht:

vier boksen