Persoonlijk

5 tips om in beweging te blijven tijdens corona

5 tips om in beweging te blijven tijdens corona

Heb jij ook al last van corona-kilo’s? Je bent niet de enige. In het voorjaar werden alle sportscholen gesloten. En ook nu zijn de meeste teamsporten en contactsporten weer gestopt. Zoals de corona-cijfers nu verlopen, zullen ook sportscholen vermoedelijk weer moeten sluiten of hun capaciteit beperken. Misschien heb je nu de neiging om dan maar lekker lui op de bank te gaan hangen. Maar daar word je niet gelukkiger van – zeker niet als je op de weegschaal kijkt. Wil je toch lekker in beweging blijven? Dat doe je met deze tips!

1. Kies een sport die je kunt blijven doen

Begin met het kiezen van een sport die je voorlopig kunt blijven doen. Er zijn diverse opties:

  • Koop een hometrainer en ga thuis fietsen
  • Koop een loopband en ga thuis hardlopen
  • Ga buiten hardlopen door de buurt of wijk
  • Ga grote rondes fietsen (liefst mountainbiken of wielrennen)
  • Ga lekker voetballen of rennen met je kinderen

Er zijn genoeg sporten te bedenken die je in of rond het huis kunt doen. Deze sporten kun je blijven doen, ook als er een lockdown is.

2. Koop de juiste kleding

Gaan sporten is vaak een beetje een drempel. Je kunt het al gemakkelijker maken door de juiste sportkleding te kopen. Koop bijvoorbeeld een comfortabel en mooi trainingspak. Heb je eenmaal de juiste kleding, dan is de stap om te gaan sporten kleiner. Heb je eenmaal je sportkleding aan, dan voel je je er helemaal klaar voor en kun je aan de slag.

3. Maak er vaste tijden voor vrij

Af en toe eens sporten zet weinig zoden aan de dijk. Bovendien is de kans vrij groot dat je het sporten langzaam laat verwateren tot je het eigenlijk nooit meer doet. Juist bij zelfstandig sporten is het belangrijk om dit op vaste tijden te doen. Maak hierover afspraken in het gezin en kies een handig tijdstip. Kies bijvoorbeeld twee of drie momenten in de week en houd jezelf ook echt aan je afspraak met jezelf. Zet het gewoon in de agenda.

4. Doe het samen

Ja, daarnet zeiden we nog dat sporten in corona moeilijk gaat met anderen. Toch kun je dat zeker wel doen. Kies één ‘sportbuddy’ om samen mee te sporten. Ga je hardlopen of fietsen? Dat kun je samen doen met een vriend, kennis of gewoon met de buurman. Doe je een sport waarvoor je thuis kunt blijven? Haal je partner over om mee te doen en ga samen aan de slag! Als je kinderen al wat groter zijn kunnen zij ook meedoen. Er is niets zo motiverend als sportgezelschap.

5. Houd bij wat je doet

Sporten gaat het beste als je ook een bepaald doel hebt. Of als je weet dat je ergens steeds beter in wordt. Houd dus bij wat je doet en wanneer je het doet. Heb je een loopband, hometrainer of werk je met gewichten? Dan kun je in een mooi overzicht precies zien wat je doet en hoe je vooruit gaat. Ga je buitensporten, dan zijn er verschillende apps die kunnen helpen en die het leuker maken. Eventueel kun je ook gebruikmaken van een sporthorloge.

De winter is een tijd waarin je snel geneigd bent om te gaan luieren. Wat is er lekkerder dan knus op de bank te blijven, in plaats van de kou in te gaan? Toch heeft sporten heel veel goede effecten. Je raakt niet alleen wat kilo’s kwijt, het is ook veel beter voor je humeur. Bovendien houdt sporten je fit, wat je weerbaarder maakt tegen ziektes. Kortom: het is altijd goed om regelmatig te bewegen. En dat gaat zeker lukken met deze 5 tips.






∼∼∼ Op Blogpapa.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Ook krijgen wij soms betaald of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ∼∼∼

Comments

comments

No Comments

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.