• Review • | Trollhunters Defenders of Arcadia

Kennen jullie de serie Trollhunters op Netflix? Trollhunters gaat over een jongen, Jim, die een magisch amulet vindt en daarmee de beschermheer wordt van de gewone wereld en trollenwereld. Inmiddels staan er drie seizoenen op Netflix. Hier vinden ze deze serie geweldig en spelen ze het regelmatig na. Ze waren helemaal verrast toen het Playstation 4 spel Trollhunters Defenders of Arcadia ineens in de brievenbus zat. “Wauw!! Nu kunnen we écht Jim spelen”.

Trollhunters Defenders of Arcadia: the game

Wanneer je het spel begint kun je kiezen of je het spel als mens (makkelijk) of als trol (moeilijk) wil spelen. De keuze was hier snel gemaakt. Ze wilde als Jim (mens) spelen. Het spel speelt zich af in Arcadia. Claire komt Jim waarschuwen omdat Arcadia wordt overspoelt door piratentrollen. Er komt een onbekende trol tevoorschijn, Porgon. Porgon is anders dan alle andere trollen, er zijn dingen die Porgon kan die andere trollen niet kunnen. Wat heeft hij in petto voor Jim en zijn vrienden?

Jim wordt in het spel voornamelijk bijgestaan door zijn sidekicks Toby, Claire en Merlin. Dit komt allemaal redelijk overeen met de serie zelf. Samen met elkaar kun je diverse hindernissen overwinnen. Maar pas op want de magie van Merlin kent ook zijn grenzen. In het spel ga je op avontuur door de tijd om Porgon te stoppen. In dit avontuur reis je door diverse werelden en komen je bekende karakters uit de serie tegen.  Naarmate je verder komt in het spel krijg je meer krachten om te gebruiken in de aanvallen van de trollen.

• • Review • | Trollhunters Defenders of Arcadia

Onze conclusie

Trollhaunters is een rasecht platformspel. De graphics zijn oke te noemen, maar de echte wauw effecten blijven voor ons uit. Voor onze mannen is dit spel prima te spelen, in mijn ogen is het spel dan ook voor de wat jongere spelers bedoeld. Een groot pluspunt is dat alles volledig in het Nederlands te lezen is. Het spel is goed vertaald en de letters zijn gemakkelijk te lezen. Voor de echte “die hard” platform spelers biedt dit spel wellicht net te weinig uitdaging. De minigames die in het spel voorbij komen vonden ze hier vooral hilarisch, het geeft een leuk element aan het geheel.

Zoek je een leuk, redelijk makkelijk weg te spelen spel dan is Trollhunters een aanrader. Niet te moeilijk, dus er komen niet teveel frustraties bij kijken, wat voor ons ook een heel groot pluspunt is hier in huis.

Een ander groot voordeel aan dit spel: je kunt het spel met z’n tweeën tegelijk spelen en dus ook elkaar helpen. Ideaal!

• Trollhunters Defenders of Arcadia

FACT SHEET: