• Review • | Totum Donut Factory en Totum memory

Door Myrthe – Met de herfst in aantocht vind ik het altijd heerlijk om spelletjes te spelen of om met de kids lekker te gaan knutselen. Het is buiten dan toch niet echt lekker weer, waardoor we automatisch meer binnen doen en de knutselspullen en spelletjes wat vaker op tafel komen. Lekker knus, met wat hapjes op tafel en een lekkere beker thee of warme chocolademelk erbij…ik houd ervan!

Nu kende ik Totum al van de diverse knutselspullen die ze hebben, ze hebben nu ook een heus memory-spel in het assortiment. Daarnaast hebben ze ook een setje om donuts te knutselen, dus op een gure regenachtige dag blijven wij lekker binnen zitten en pakken de Totum-spullen erbij!

• Review • | Totum knutselpakket en memory

Totum donuts gieten

We beginnen met het maken van de gipsen donuts. Eerst maken we het gips. Dit doet me echt aan vroeger denken, hoe vaak ik toen wel geen gipsfiguren heb gemaakt! De oudste vindt het leuk om mee te helpen met het roeren van het gips. Erna gieten we het samen in de donutmal. En dan komt het vervelendste gedeelte van het maken van de donuts: geduld hebben… Het gips moet, volgens de instructie, 24 uur drogen. Dat doen we dan dus ook maar! Tijd voor een spelletje…

Even tussendoor: Memory van Totum

Totum heeft nu ook een memory-spel in haar assortiment. Het thema hiervan is unicorns, dus zoete kleurtjes en schattige figuurtjes alom! De meiden hier zijn er dol op. Wij hebben wel vaker een potje memory gespeeld en weten hoe het werkt. Er zit echter ook een heldere gebruiksaanwijzing bij, met veel plaatjes, waardoor het voor iedereen goed te begrijpen is.

We leggen de kaartjes op tafel en gaan aan de slag. Om de beurt pakken we een setje, dat proberen we althans…haha. Met een spelletje memory, de naam zegt het al, wordt het geheugen gestimuleerd. Dit is zowel voor de kids als voor mij een prima plan! Het spelletjes is een groot succes, door de zoete printjes willen de meiden het graag spelen.

Terug naar de donuts – Donuts versieren

Als de donuts goed droog zijn is het tijd om ze te versieren. We beginnen natuurlijk met de donuts uit hun mal te halen. Er komen mooie, gladde donuts tevoorschijn: perfect dus! Hierna brengen we een basis-laag aan. De donuts worden mooi bruin, alsof ze echt net gebakken zijn. Vervolgens gaan de meiden met de kleurtjes aan de slag en worden er heuse glazuurlagen aangebracht. Met kraaltjes worden de sprinkles toegevoegd: ze zien er nu al uit om op te eten!

donuts maken gips

Met het zakje glitters wat bij het pakket zit voegen we een suikerlaagje toe aan de donuts: net echt hoor… In het pakket zit zelfs een doosje voor de donuts. Als je ze cadeau wil doen kun je ze in het doosje stoppen en dan lijkt het net alsof ze zo van de warme bakker af komen, te leuk gewoon. Als de donuts helemaal klaar en droog zijn is het eerste wat de meiden vragen wanneer we weer aan de slag gaan met dit knutselpakket. Het is een groot succes dus!

donuts van gips make ntotum